Dansen is gezond

Veel jongens en meisjes dansen. Soms kan het vanwege studie niet meer door gaan. Maar het is belangrijk dat je deze sport voort gaat zetten, dansen is namelijk gezond. Je kunt dansen omdat je het leuk vindt, omdat je het goed kunt of omdat je graag hogerop wil komen in de danswereld. Welke keuze je ook maakt, het dansen is sowieso gezond. Het is daarom goed dat je gaat dansen omdat je hier veel spieren mee beweegt en ook voor je conditie is het goed. Jonge meisjes willen vaak op ballet en willen dan meer gaan doen met dansen en muziek. Ze vinden het leuk om te bewegen en als ouder is het goed als je dat gaat stimuleren. Dansen is namelijk voor jong en oud erg gezond!

Je hoeft als je van dansen houdt niet perse mee te doen aan wedstrijden, het gaat er om dat je mee gaat doen en gaat genieten van de muziek, ritme houdt en dan ga je vanzelf ontdekken hoe leuk het is. Sommige mensen dansen eens in de week, maar ook thuis kun je lekker dansen. Zet de muziek aan en dans samen eens door de kamer, dit is alleen maar een kwestie van genieten samen. Je groeit nader tot elkaar en je hebt iedere dag even een momentje voor samen om te ontspannen en jezelf te laten gaan.

Uitleg over dansstijlen

Er zijn veel verschillende dansstijlen. Wil je salsa dansen of toch liever een heel andere dans? Een dans die je kunt kiezen is bijvoorbeeld de Bachata. De dans komt uit de Dominicaanse republiek. De liedjes waar de mensen op dansen gaan vaak over liefde. Je danst vaak met zijn twee├źn en je houdt elkaars handen vast. Het is ook mogelijk dat je je hand op de schouder van de ander legt, de hand kan ook op de onderrug (vrouwelijke partner).

De danspasjes zijn niet zo moeilijk te leren. Je hebt voor- en achterwaartse pasjes. Het gaat als volgt, links een stap voor, rechts een stap naar voor en dan links op diezelfde plaats laten staan en met het been naar achteren met de neus van de schoen op de grond tikken. Lees verder